Szakmai siker a szociológia szakon
A
kutatás célja megvizsgálni, hogy a női vállalkozók hogyan férnek hozzá a
társadalmi tőkéhez, hogyan építik azt ki, és hogyan használják fel azt a
vállalkozási folyamatok különböző szakaszaiban. Arra vagyok kíváncsi, hogy
milyen tapasztalatokkal rendelkeznek a női vállalkozók kapcsolatépítés terén,
és hogy ezek a közösségi hálózatok milyen szerepet játszanak
eredményességükben. Kutatási kérdésem kettős: egyrészt azt szeretném feltárni,
hogy milyen szerepet játszik a társadalmi tőke a női vállalkozók
tevékenységében, másrészt pedig az érintett vállalkozónők interpretációit
kívánom vizsgálni.
A
tervezett vizsgálat relevanciáját az adja, hogy a női vállalkozók kutatásában a
fent említett kérdésre kevesebb figyelmet szenteltek, nem csak nemzetközi, de
erdélyi viszonylatban is. Továbbá a korábbi kutatásokat jobbára kvantitatív
módszerekkel végezték, így a téma újszerűségét a módszertani megközelítés is adja.
Vizsgálatom
keresztmetszeti, elemzési egységét pedig női vállalkozók fogják alkotni. A kutatás
alapsokaságát Erdélyben tevékenykedő magyar vállalkozónők teszik ki, kutatási
kérdéseimet pedig mindenekelőtt interjús módszer alkalmazásával látom
megválaszolhatónak. Terveim szerint körülbelül 15 alannyal fogok interjút
készíteni, akiket a hólabda módszer segítségével találok meg. A kutatás során a
félig strukturált interjút választom, amely lehetőséget ad arra, hogy direkt
módon hozzáférjek az alanyok értékeihez, motivációihoz, történeteihez, amelyek
a dolgozatom alapját képezik.
A
kutatás eredményei várhatóan rávilágítanak arra, hogy a női vállalkozók hogyan találják
meg és tartják fenn kapcsolati hálójukat sikerük érdekében. Ezek feltérképezése
és megértése nagymértékben hozzájárulhat ahhoz, hogy különféle
vállalkozásösztönző programok és kezdeményezések célzottabb támogatást tudjanak
adni cégalapítást fontolgató nőknek.